Isteri Seb4k Dan Terh4ru Dengan Tindakan Suami Tercinta. Rider Sanggvp Menabung Mahu Isteri Bersalin Di ……

ACAP kali warg4net dihidangkan dengan isu rumahtangga yang tiada kesudahan seperti suami cvrang dan tidak bertanggungjawab, tidak terkecuali isteri mempunyai sk4ndal.

Malah, perkongsian seumpama itu mendorong anak muda masa kini lebih memilih kerjaya berbanding mempunyai keluarga.

Menyedari perkongsian kisah negat1f berkenaan sering dipaparkan di media s0sial, seorang pel4yar tampil berkongsi kisah menarik tentang perkahwinannya.

Bercerita kepada mStar, Sabrina Shaharuddin memberitahu, dia bukan sahaja bertuah kerana dikurniakan Muhammad Akmal Noor Azizan sebagai suami malah kehidupannya sebagai isteri umpama seorang puteri raja sejak ijab kabul pada 20 Ogos 2021.

Manakan tidak, suaminya yang baru berusia 23 tahun sentiasa memberi layanan istimewa dan memanjakan dirinya, terutama ketika hamil anak pertama.

“Layanan dia sejak saya hamil lebih manja, sebelum ni pun dah manja tapi sekarang dia beri perhatian lebih kepada saya dan sentiasa pastikan saya tidur dengan selesa.

“Setiap malam dia akan buatkan susu serta ingatkan tentang ubat yang perlu diambil. Dia sangat baik, sentiasa utamakan saya dan keluarga… itu yang buatkan saya sangat h0rmat pada dia.

“Lebih menggembirakan adalah, dia buat simpanan untuk saya bersalin di hospital swasta yang memang diketahui kosnya tinggi. Dia cakap jangan ris4u sebab semua dia uruskan, tapi saya pun ada simpanan saya juga.

“Masa suami cakap dia mahu saya bersalin di hospital swasta, saya rasa sangat terkejvt sebab tak sanggup nak habiskan duit untuk bayar kos bersalin tu,” ujarnya.

Mereka sentiasa menghabiskan waktu bersama.

Mereka sentiasa menghabiskan waktu bersama.

Dia yang juga guru tadika kerajaan memberitahu, suaminya sebenarnya pernah menyatakan hasrat untuk saya bersalin di hospital swasta sebelum mereka berkahwin.

Bagaimanapun katanya, pada masa itu, dia tidak memandangnya sebagai perkara ser1us kerana dirinya adalah kakitangan kerajaan dan semestinya boleh membuat pilihan bilik di hospital awam.

“Sebelum kahwin pun dia ada cita-cita nak saya beranak dekat swasta, tapi saya macam tak kisah sebab saya kerja kerajaan… boleh pilih bilik kalau di hospital kerajaan.

“Tapi sekarang tak tahu macam mana tentang hospital kerajaan sama ada boleh pilih bilik atau tidak. Sebab tu dia kata tak payah pen1ng-pen1ng dan pergi hospital swasta.

“Suami memang mempunyai simpanan sendiri kerana dia bekerja sebagai penghantar barang syarikat kurier.

Suami Sabrina menyediakan tabungan khas untuknya bersalin di hospital swasta.

Suami Sabrina menyediakan tabungan khas untuknya bersalin di hospital swasta.

“Saya tak pasti bila dia mula menabung, yang pasti duit untuk saya bersalin dia letak akaun asing dan sekarang dah terkumpul sebanyak RM12,000. Sekarang saya dah hamil 12 minggu (5 bulan).

“Pemeriksaan kandungan saya masih buat kat klinik ker4jaan sebab doktor cakap anak sulung kena banyak rujuk klinik ker4jaan,” ujarnya yang seb4k dan terh4ru dengan tindakan suami tercinta.

Katanya lagi, banyak kenangan manis tercipta antara dia dan suami dan yang paling tidak dapat dilupakan adalah suami selalu memberi kejvtan dan sentiasa membawanya berjalan-jalan setiap hari cuti.

Mengimbau detik perkenalan, ujar anak kelahiran Permatang Pauh Pulau Pinang itu, perkahwinannya dengan suami yang juga berasal dari negeri sama berlangsung tanpa didvga dan dir4ncang seperti pasangan bercinta yang lain.

Mesej pertama yang diterima Sabrina daripada suaminya.

Mesej pertama yang diterima Sabrina daripada suaminya.

Ujarnya, perkenalan mereka hanyalah menerusi Inst4gram (IG) yang mana suaminya itu adalah foll0wer tetapnya selain sentiasa mengikuti video terbaharunya di T1kT0k.

“Saya mula kenal dia pada tahun 2019 masa PKP (Per1ntah Kaw4lan Perger4kan) 1.0 dari IG. Pada masa tu, saya ada buat kerja amal di rumah orang tua-tua di Kepala Batas, Pulau Pinang pada 12 Disember 2019.

“Kemudian dia ada komen pada satu insta story yang saya buat di rumah orang tua-tua tu. Katanya ‘it so cute, but hmm‘ dan daripada situ permulaan hubungan kami.

“Saya dan suami sering berhubung melalui mesej IG sehinggalah Mac 2020 kami bertukar nombor telefon dan berhubung menerusi WhatsApp.

Kami dalam situasi yang sama dan pasangan kami sama-sama cvrang kat belakang. Situasi ni menyebabkan saya dan suami sampai ke tahap sekarang iaitu berkahwin- Sabrina Shaharuddin

“Tapi kebanyakan mesej kami adalah bertanyakan apa yang dilakukan masa itu. Dia juga sering buat panggilan video di IG,” ujarnya yang turut membuat video tentang perkenalan mereka berdua.

Tambah anak bongsu daripada tiga beradik itu lagi, perkenalan tersebut berlaku ketika dia baru sahaja berp1sah dengan teman lelaki.

“Masa saya kenal dia, saya baru putvs dengan teman lelaki yang saya dah bercinta hampir lima tahun. Dia pun sama, baru lepas pvtus dengan teman wanita yang dia dah kenal kira-kira empat tahun.

“Jadi kami dalam situasi yang sama dan pasangan kami sama-sama cvrang kat belakang. Situasi ni menyebabkan saya dan suami sampai ke tahap sekarang iaitu berkahwin,” ujarnya.

Mesej yang diterima mengejutkan Sabrina

Mesej ringkas yang diterima mengejutkan Sabrina.

Kata Sabrina, keputusan untuk berkahwin diputuskan selepas suaminya melamar menerusi Whats4pp pada 27 Oktober 2020.

“Dia hantar mesej ringkas ‘jom kahwin sayang’. Mungkin masa tu dia dah b0san jadi terus ajak saya kahwin, saya cakap kena ikut adat sebab saya nak tunang dulu.

“Sepanjang perhubungan, kami tak pernah isytihar sebagai ‘covple‘ dan panggilan mesra tu secara spontan. Masa tu, saya ada tanya sama ada dia dah ada duit ke belum dan dia cakap duit dah cukup.

Keluarga berkumpul semasa hari pernikahan Sabrina dan suaminya.

Keluarga berkumpul semasa hari pernikahan Sabrina dan suaminya.

“Lepas daripada tu, saya minta dia datang jumpa ibu saya. Dia hubungi ibu dulu dan mohon izin, ibu pun suruh datang rumah untuk berbincang… mereka tetapkan tarikh tanpa maklumkan pada saya,” katanya sambil menambah suaminya datang sendiri pada 20 November 2020 dan lapan hari kemudian dia hadir bersama keluarga untuk merisik.

Mengakhiri cerita, ujarnya, pada masa itu, kedua-dua belah keluarga agak terkejvt kerana perkenalan mereka hanya dalam tempoh yang singkat, namun mereka tidak memb4ntah sebaliknya meneruskan peranc4ngan untuk perkahwinan.

Kisah menariknya menyebabkan video suaminya menabung untuk menyambut cahaya mata pertama tular di T1kT0k dan mendapat hampir 70,000 tanda suka selain ditonton lebih 511,000 pelayar media s0sial, namun ada net1zen menyatakan ia satu pembaziran.

Bagaimanapun, kata-kata itu ditentang net1zen yang lain dan kebanyakannya memvji tindakan suami Sabrina serta menyatakan dia bertuah kerana mempunyai lelaki seperti itu.

Sumber:mStar

Harap Maaf