“Cikgu Dikec4m Kahwin Dgn Anak Murid Sekolah, Cikgu Akhrnya Buka Kis4h Sben4r.”

Sebelum ini, tuIar di tiktok mengenai seorang guru wanita berkahwin dengan bekas pelajarnya. Walaupun jarak umur berbeza 11 tahun namun ia bukan menjadi pengh4Iang untuk pasangan merpati dua sejoli ini.

Bukan Mengajak PeIajar Ber4ngan.

Perkongsiannya sebelum ini mendapat pelbagai reaksi dan krit1kan daripada warganet. Ada juga di antara mereka yang mengatakan bahawa wanita berkenaan seolah-olah meng4jak pelajar di luar sana untuk ber4ngan berkahwin dengan guru.

Susulan daripada itu, Anies Hashim tampil memberi penjelasan bahawa tujuan dia memuat naik video berkenaan adalah untuk berkongsi det1k-det1k bahagia bersama suaminya serta mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang mendoakannya serta keluarga.

Saya ingin memberi resp0n sedikit berkenaan dengan k0men seperti lepas ni makan ramai lagi yang ber4ngan nak kahwin dengan cikgu. Isu ber4ngan ni bukan dengan cikgu sahaja dengan artis pun boleh terjadi, dengan influ3ncer, dengan model dengan pemimpin.

Walau bagaimanapun, guru tersebut meneg4skan bahawa dia bukan mahu meng4jak pelajar untuk berangan berkahwin dengan guru malah hanya meluahk4n rasa keteruja4n apabila rupa-rupanya jodohnya berdekatan dengannya.

Sebab saya cikgu, jadi orang akan tund1ng jari tu lebih. Saya sangat faham jadi saya tak kisah dengan komen. Lagi satu saya ingin tekankan saya tidak mengajak, dia cuma tulis kat situ garis masa yang Allah dah tentukan. Saya rasa sangat teruj4. Saya rasa macam ‘ Ya Allah rupanya jodoh aku ada je dekat situ’.

Dan lagi satu bukan mudah seseorang itu nak pilih calon hidup. Saya pun bukan bercinta dengan suami saya tu sejak dia di sekolah dah 4 tahun. Itu pun kami tak berjumpa. Jadi saya pun tak tahu celah mana yang saya tunjuk contoh tak baik itu.

Namun begitu dengan rasa rend4h hati, ibu kepada dua anak ini turut memohon ma4f kepada sesetengah pihak yang kurang sen4ng dengan video tersebut.

Jodoh pertemuan Sudah ditentukan.

Bertemu Ketika Majlis ‘Reunion’

Menerusi beberapa buah video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai Anie Hashim, menceritakan dia sama sekali tidak mendvga akan bergel4r seorang isteri kepada bekas pelajarnya sendiri. Walaupun jarak umur berbeza 11 tahun perkara tersebut sama sekali tidak menjadi penghalang buat pasangan ini.

Jodoh Allah itu sememangnya tak pernah dapat kita dvga. Allah aturkan adalah yang terbaik buat hambaNya. Semoga Allah mudahkan urusan perkahwinan kedua saya.

Dia lahir 1999 (23) dan saya 1988 (34) .

Mengulas lebih lanjut, pemilik video ini turut menaf1kan yang mereka mula bercinta sejak di bangku sekolah dan menjelaskan kembali bertemu menerusi sebuah majlis reunion yang dianjurkan.

Sebab kami bukan bercinta dari zaman dia bersekolah. Lepas dia habis SPM pun kami still tak contact. Sampailah batch dia buat reunion dan dia baru tahu saya single mother.

Menjeng4h ke ruangan komen, rata-rata warganet turut menyok0ng guru berkenaan kerana tiada lsu yang perlu dibangkltk4n kalau itu adalah jodohnya. Malah ada juga di antara mereka yang mendoakan agar rumah tangga mereka kekal hingga ke Syurga.

Sumber:oh bulan

Harap Maaf